Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLannoo, Elisabeth
dc.contributor.authorReed, Eilif Ursin
dc.date.accessioned2016-01-25T14:03:13Z
dc.date.available2016-01-25T14:03:13Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn0804-4562
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2374774
dc.description.abstractDenne rapporten gir en kort oversikt over hva forskere og kommunikasjonseksperter mener er det viktigste som skal til for å få folk engasjert i klimasaken og hvilke verdier forskjellige målgrupper baserer sine valg på. Den beskriver forskning på verdier og innramming av budskap i kommunikasjon om klima og nord-sør problematikk. Videre gir rapporten eksempler på hvordan klimabudskap har blitt brukt av andre aktører, både i Norge og i andre land, og som kunne være verdt å teste i en norsk kontekst. Rapporten er skrevet i oppdrag av Naturvernforbundet, som ønsker å undersøke hvilke budskap som bidrar til å øke nordmenns klimaengasjement sett i sammenheng med et nord-sør perspektiv.nb_NO
dc.language.isonob
dc.publisherCICERO Center for International Climate and Environmental Research - Oslo
dc.relation.ispartofCICERO Report
dc.relation.ispartofseriesCICERO Report;2016:01
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectKommunikasjonnb_NO
dc.subjectKlimakommunikasjonnb_NO
dc.subjectNord-sørnb_NO
dc.subjectUtviklingnb_NO
dc.subjectFormidlingnb_NO
dc.subjectVerdiernb_NO
dc.subjectFramingnb_NO
dc.titleVirksomme klimabudskapnb_NO
dc.typeResearch report
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000
dc.source.pagenumber29
dc.identifier.cristin1321339
dc.relation.projectNaturvernforbundetnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

CC0 1.0 Universal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som CC0 1.0 Universal