Show simple item record

dc.contributor.authorLannoo, Elisabeth
dc.contributor.authorReed, Eilif Ursin
dc.date.accessioned2016-01-25T14:03:13Z
dc.date.available2016-01-25T14:03:13Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn0804-4562
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2374774
dc.description.abstractDenne rapporten gir en kort oversikt over hva forskere og kommunikasjonseksperter mener er det viktigste som skal til for å få folk engasjert i klimasaken og hvilke verdier forskjellige målgrupper baserer sine valg på. Den beskriver forskning på verdier og innramming av budskap i kommunikasjon om klima og nord-sør problematikk. Videre gir rapporten eksempler på hvordan klimabudskap har blitt brukt av andre aktører, både i Norge og i andre land, og som kunne være verdt å teste i en norsk kontekst. Rapporten er skrevet i oppdrag av Naturvernforbundet, som ønsker å undersøke hvilke budskap som bidrar til å øke nordmenns klimaengasjement sett i sammenheng med et nord-sør perspektiv.nb_NO
dc.language.isonob
dc.publisherCICERO Center for International Climate and Environmental Research - Oslo
dc.relation.ispartofCICERO Report
dc.relation.ispartofseriesCICERO Report;2016:01
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectKommunikasjonnb_NO
dc.subjectKlimakommunikasjonnb_NO
dc.subjectNord-sørnb_NO
dc.subjectUtviklingnb_NO
dc.subjectFormidlingnb_NO
dc.subjectVerdiernb_NO
dc.subjectFramingnb_NO
dc.titleVirksomme klimabudskapnb_NO
dc.typeResearch report
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000
dc.source.pagenumber29
dc.relation.projectNaturvernforbundetnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

CC0 1.0 Universal
Except where otherwise noted, this item's license is described as CC0 1.0 Universal