dc.contributor.author | Andresen, Steinar | nb_NO |
dc.contributor.author | Skodvin, Tora | nb_NO |
dc.contributor.author | Underdal, Arild | nb_NO |
dc.contributor.author | Wettestad, Jørgen | nb_NO |
dc.date.accessioned | 2014-03-17T14:31:13Z | |
dc.date.available | 2014-03-17T14:31:13Z | |
dc.date.issued | 1994 | nb_NO |
dc.identifier.issn | 0504-452X | nb_NO |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/192226 | |
dc.description.abstract | Internasjonalt miljø- og ressurssamarbeid karakteriseres av en nær kobling mellom forskning og politikk. Vitenskapelige organer for frembringelse av ny og oppdatert kunnskap utgjør som regel en integrert del av internasjonale miljø- og ressursregimer. Likevel ser vi at kunnskapen som frembringes gjennom disse organene ikke alltid omdannes til beslutningspremisser: Noen ganger fattes reguleringsvedtak på et vitenskapelig grunnlag, andre ganger ikke. I et samarbeidsprosjekt mellom Fridtjof Nansens Institutt og CICERO har søkelyset blitt rettet mot i hvilken grad institusjonsutformingen i ulike regimer kan bidra til å forklare denne variasjonen. | nb_NO |
dc.language.iso | eng | nb_NO |
dc.publisher | CICERO Center for International Climate and Environmental Research - Oslo | nb_NO |
dc.relation.ispartof | CICERO Working Paper | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | CICERO Working Paper;1994:04 | nb_NO |
dc.title | Scientific management of the environment? Science, politics and institutional design | nb_NO |
dc.type | Working paper | nb_NO |
dc.source.pagenumber | | nb_NO |