• Culturally sensitive boundary work: A framework for linking knowledge to climate action 

      Dannevig, Halvor; Hovelsrud, Grete Kaare; Hermansen, Erlend Andre T.; Karlsson, Marianne (Journal article; Peer reviewed, 2020)
      Although it is increasingly recognized that scientific knowledge about climate change needs to be framed and conveyed in ways that resonate with people’s livelihoods to motivate societal change, these insights are often ...
    • Konsekvenser av klimaendringer, tilpasning og sårbarhet i Norge. Rapport til Klimatilpasningsutvalget 

      Aaheim, H. Asbjørn; Dannevig, Halvor; Ericson, Torgeir; Oort, Bob van; Innbjør, Linda; Rauken, Trude; Veennemo, Haakon; Johansen, Hege; Tofteng, Maja; Aall, Carlo; Groven, Kyrre; Heiberg, Eli (CICERO Report;2009:04, Research report, 2009)
    • NORADAPT - Community Adaptation and Vulnerability in Norway 

      Oort, Bob van; Hovelsrud, Grete K.; Dannevig, Halvor; Rybråten, Stine (CICERO Report;2012:01, Research report, 2012)
      I NORADAPT har forskere fra CICERO senter for klimaforsking, Vestlandsforsking, Østlandsforsking og Meteorologisk Institutt gjennom tett samarbeid med 8 utvalgte prosjektkommuner gjennomført en studie der målet var at ...
    • Oppdatering av kunnskap om konsekvenser av klimaendringer i Norge 

      Aall, Carlo; Aamaas, Borgar; Aaheim, H. Asbjørn; Alnes, Kristina; Oort, Bob van; Dannevig, Halvor; Hønsi, Torunn (CICERO Report;2018:14, Research report, 2018)
      Formålet med denne rapporten er å sammenstille det eksisterende kunnskapsgrunnlaget om konsekvenser av klimaendringer for Norge. De følgende fire problemstillinger blir belyst med tanke på hvordan kunnskapsutviklingen har ...
    • Transforming knowledge systems for life on Earth: Visions of future systems and how to get there 

      Fazey, Ioan; Schäpke, Niko; Rosenberg, Milda Nordbø; Caniglia, Guido; O'Brien, Karen; Hodgson, Anthony; Kendrick, Ian; Scoville-Simonds, Morgan; Gram-Hanssen, Irmelin; Amundsen, Helene; Grandin, Jakob; Dannevig, Halvor; Grenni, Sara; Gunnell, Jade Lauren; Gusmao, Felipe; Hamann, Maike; Harding, Brian; Harper, Gavin; Hesselgren, Mia; Hestad, Dina; Heykoop, Cheryl Anne; Holmén, Johan; Holstead, Kirsty; Hoolohan, Claire; Horcea-Milcu, Andra-Ioana; Horlings, Lummina Geertruida; Howden, Stuart Mark; Howell, Rachel Angharad; Huque, Sarah Insia; Inturias Canedo, Mirna Liz; Preiser, Rika; Rahman, Sajidur; Reed, Mark S.; Revell, Philip; Rodriguez, Iokiñe; Rogers, Briony Cathryn; Rohr, Jascha; Ross, Helen; Russell, Shona; Young, Hannah R. (Journal article; Peer reviewed, 2020)
      Formalised knowledge systems, including universities and research institutes, are important for contemporary societies. They are, however, also arguably failing humanity when their impact is measured against the level of ...